neděle 1. října 2017

LIDÉ, KTEŘÍ MĚ ZNALI | Jak zneužít 11. září



Čtrnáct let po odchodu z New Yorku bylo vše v pořádku. Ale následující den se všechno změnilo... 

Emily se dostalo štěstí dříve než většině ostatních. Jako velmi mladá se vdala za muže, jehož vášnivě milovala, a budovala si život, jaký vždycky chtěla. Ale nic netrvá věčně. Pár ukvapených rozhodnutí, zamilování do jiného muže, nechtěné těhotenství - a její život je vzhůru nohama. Emily se rozhodne manželovi vše říct a odejít za otcem svého dítěte. Ale své plán změní 11. září 2011. Strašlivá tragédie je jejím vysvobozením, dává jí možnost beze stopy z New Yorku zmizet a začít nový život. 

Kniha mě nalákala především svým námětem. Dle anotace jsem pochopila, že půjde o knihu plnou emocí a životních rozhodnutí, které ne vždy dopadají dobře. Lidé, kteří mě znali je poutavý příběh, o němž Vám na začátek řeknu jediné: jakmile se do knihy ponoříte, neskončíte dříve, než-li otočíte poslední stranu.

Seznamte se s Emily Morrisovou. Ženou, která se rozhodla využít tragédii ke svému prospěchu. Utekla z New Yorku proto, aby mohla začít od znova, jenže to není tak jednoduché. Nosí v sobě další život a představa toho, že bude na všechno sama, je vcelku děsivá. Kalifornie ji poskytla útočiště, přejmenovala se na Connie Prynneovou a začala na novo. Co ji k tomu však dovedlo? Proč utekla od muže, kterého kdysi tak moc milovala? Měla k tomu své důvody. Trhalo jí to srdce, avšak její starý život jí vzal všechnu naději. Naději na lepší budoucnost.

Svou dceru pojmenovala Claire. I když si nechtěla pouštět lidi ke svému tělu, byly tu dva muži, které měla ráda. JT, který ji poskytl svou chatu k pronájmu a byl její spásou, druhý Al, u kterého pracovala v baru po nocích, a i když to nebyl chlap, jež by si potrpěl na city, záleželo mu na nich. Byla to její verze rodiny. Clairy vyrostla v krásnou mladou dámu, dle Emily byla chytřejší než ona a její otec dohromady. Byla na ní pyšná.

Lidé, kteří mě znali, si myslí, že jsem mrtvá. 
I když se všechno zdálo jako pohádka se šťastným happy endem, něco se zvrtlo. Emily byla nucena změnit svůj životní styl a udělat to, čeho se bála nejvíce. Povědět Clairy o svém předchozím životě. Povědět ji o jejím otci, který nezemřel, ale byl na živu a neměl ani ponětí, že má dceru. Dokáží se všichni vypořádat s minulostí a postavit se čelem svým nočním můrám?

Kim Hooper má skvělý styl psaní, její kniha Vás pohltí a budete otáčet jednu stranu za druhou, abyste se dozvěděli, proč Emily chtěla odejít od svého starého života a co se stane s její budoucností. Čím více bude mít přečteno, tím více budete chápat, proč se hlavní hrdinka rozhodla udělat za svou minulostí jednu tlustou čáru. Proč se rozhodla, že své staré já, Emily Morrisovou, pohřbí s ostatními obětmi, co zahynuli 11. září 2001.

Co se obálky týká, nakladatelství Omega se znovu ukázalo v dobrém světle. Obálka dokáže na první pohled zaujmout, avšak tentokrát musím přiznat, že i kdyby zanechali obal originální, vůbec by mi to nevadilo. Za překlad bych ráda poděkovala Michaele Dvořákové, jež odvedla dobrou práci.

Lidé, kteří mě znali People Who Knew Me

Pokud máte rádi dech-beroucí příběhy s životními rozhodnutími, kniha by se Vám mohla líbit. Někomu se Emiliiny důvody mohou zdát lehce dětinské či nedostačující proto, aby učila tak zásadní rozhodnutí - což je individuální. Nemohla jsem se vžít do role hlavní hrdinky, nikdy jsem tak zásadní rozhodnutí neučinila a hlavně si neprošla ničím podobným. Přečíst či nikoliv? Za sebe knihu doporučuji, přečetla jsem ji za jeden večer a zanechala ve mne mnoho pocitů.

Kim Hooper psala ještě před tím, než věděla, co to znamená být "autorem". Jako malá si k narozeninám přála knihy se jmény pro děti, aby našla ty nejpodivnější a mohla tak pojmenovat své postavy. Nyní žije v Jižní Kalifornii se svým manželem a absurdním počtem domácích mazlíčků. Lidé, kteří mě znali je její románový debut.

"Jen ke mně buď upřímná, dobře? Od teď?"
Přikývla jsem a lehla si vedle ní, obtočila jsem kolem ní ruku. Upřímná. Možná to bude to nejtěžší, oč mě kdy žádala. 
Jak už jsem psala,  kniha se mi velmi líbila.  Vydržela jsem u ní od začátku do konce a čekala, jak to všechno dopadne. Kim Hooper svým debutovým románem zabodovala na plné čáře a mně nezbude nic jiného než doufat,  že se od ní v budoucnu dočkáme dalších knih.  Ode mne si kniha Lidé,  kteří mě znali odnáší 4 hvězdičky.

Za poskytnutí knihy na recenzi děkuji nakladatelství Omega.
Knihu Lidé, kteří mě znali si můžete zakoupit zde. 

Výsledek obrázku pro nakladatelství omega

1 komentář:

  1. Vypadá to, že autorka má před sebou velkou kariéru, její debut vypadá opravdu dobře :)

    OdpovědětVymazat

Pokud se Vám článek líbil, napište mi to! Jsem ráda za jakoukoliv zpětnou vazbu, i tu negativní.