pondělí 28. září 2015

Drahokamy | Rudá jako rubín

Rudá jako rubín (Drahokamy, #1)Rudá jako rubín 
Drahokamy 
Kerstin Gier
CooBoo
Goodreads 4.13 | Databáze knih 90%

Žít v rodině, která je samé tajemství, není pro šestníctiletou Gwendolyn zrovna snadné. Jednoho dne se s ní zatočí svět a ona se rázem ocitne ve známé ulici, jenže téměř sto let před svým narozením. Vzápětí pochopí, že tím největším rodinným tajemstvím je ona sama. Zbývá jí ale ještě pochopit, jaké nebezpečí člověku hrozí, když se zamiluje napříč časem. 

Do knihy jsem se nepouštěla na poprvé. Jsou tomu až dva roky, co jsem si pořídila první díl Drahokamů a po dvou kapitolách u soudila, že to nebude nic pro mou maličkost. Přiznávám, že to byla opravdová pitomost a zásadní chyba. Po stejnojmennémfilmu jsem znovu dostala chuť dát knize šanci a jelikož jsem věděla, co od příběhu mám čekat, bez otálení jsem se do ní pustila. 

Obálka je doslova kouzelná a myslím si, že právě díky ní si ji v knihkupectví všimne valná většina čtenářů. Neotřelý námět je taktéž výhodou a pokud máte rádi trochu pohádkové knížky s úžasnou atmosférou, rozhodně zainvestujte a pořiďte si domů jeden výtisk. 

Gwendolyn to v životě nemá zrovna dvakrát lehké. Žije ve stejném domě jako její sestřenka Charlotte a to je teprve peklo. Ona je považována za jakýsi poklad, všichni kolem ní skáčou a nemůžou se dočkat, až bude mít šestnáct let. Celá rodina má velké tajemství, dědičný časocestovací gen. Jenže, co když nositelem tohoto vzácného genu není Charlotte, ale Gwendolyn? 

"Časocestovací gen," řekla prostě prateta Maddy. "U de Villiersových se přenáší na mužské potomky." 
"Mají doma taky takovou Charlotte?"
"Její mužský protějšek. Jmenuje se Gideon, pokud vím."
"A taky čeká na to, až se mu zamotá šiška?"
"Už to má za sebou. Je o dva roky starší než Chralotte."
"To znamená, že už dva roky poskakuje časem tam a zpátky?" 
"Předpokládám, že ano." 
str. 42

Gwendolyn je správná knižní postavu, kterou si všichni zamilují. Je odstrkována do pozadí a žije ve stínu své sestřenky, přitom ona je tou, jenž by měla mít to, co Charlotte. Její drzost a prostořekost ji přivádí do nesnází, ale ve srovnání s trapasy, co se jí běžně stávají, je to brnkačka. Myslím si, že mnoho čtenářů se s ní - stejně jako já - trochu ztotožňuje. 

Londýnské prostředí se ke knize hodí ve všech směrech a jsem ráda, že jsem konečně našla knihu, jejíž děj se neodehrává v Americe - myslím si, že anglická historie se k Drahokamům hodí o dost víc. Přeci jen, kdo by nechtěl odcestovat do Alžbětinské doby a zajít si do divadla na jednu ze Shakespearových her. 

Hlavním hrdinou je Gideon, pohledný mladík, který také zdědil časocestovací gen. S Charlotte byli odmalička připravováni na skok časem, ale Gwendolyn jim překazila plány. Nezkušená, neotřelá a naprosto nespolečensky vychovaná dívka má teď cestovat s Gideon. Samozřejmě jeho první reakce není dvakrát nejmilejší, ale kdo by si Gwen nezamiloval.

"Heslo?" 
Qua rejdit byskvity. Nebo tak nějak.
"Qua redit nescitis," řekl Gideon. 
No, skoro. 
str. 215

Autorka, Kerstin Gier, si musela dát práci s tím, aby ji i oblečení ladilo do doby, kam Gwen s Gideonem cestovali. Ve filmu se mi kostými obzvlášť líbili a představovala jsem si je tak i v knize. Myslím si, že kdybych byla na místě Gwen, měla bych averzi na korzety a všechny možné doplňky. Líbí se, když jsou na někom, ale sama bych v tom moc dlouho nevydržela.

Pokud stále přemýšlíte, jestli je kniha to pravé pro Vás, dejte jí šanci a nebuďte hloupí jako já a přečtete si víc než dvě kapitoly. Jinak budete litovat! Mně se Rudá jako rubín velmi líbila, a proto mé hodnocení je tak vysoké. Kniha si ode mne odnáší 5 hvězdiček!

6 komentářů:

  1. Skvělá recenze! Rudou jsem minulý týden akorát dočetla. Původně se mi do ní taky nijak zvlášť nechtělo, ale recenze mě pak nalákaly, a když se mi dostala do rukou, nemohla jsem uvěřit vlastním očím, jak dokonalý ten příběh je. Překrásná knížka, úplně jsem si ji zamilovala a nemůžu se dočkat dalších dílů! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Druhý díl mám již za sebou a máš se opravdu na co těšit! :D

      Vymazat
  2. Táto séria je veľmi vydarená, najviac sa mi však páčil druhý diel, ani neviem prečo. :) Ale je to super.

    OdpovědětVymazat
  3. O knížce jsem slyšel dost (snad každý o tom slyšel) a docela rád bych si ji přečetl. Ve svém seznamu ji ale zatím řadím někam doprostřed, úplně ji (i přes dobrá hodnocení) číst nepotřebuji. Ty obálky jsou ale pěkné ^^
    Jen, úplně mimo téma: Budou letos Dlouhé zimní večery? :3 ^_^

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To chápu.. taky jsem to nějak takhle měla :) Ale držím palečky, aby ses k ní dostala!
      Pche, jasně že budou! :D Je to pro mě už taková tradice... nemohla bych jeden rok vynechat :D

      Vymazat
  4. O Drahokamech jsem leccos slyšela. A všechny ohlasy, co jsem o této trilogii byly pozitivní. Ruda jako rubín mi leží na poličce a už se na ni chystám večer skočit a užívat si nový knižní svět. :D

    OdpovědětVymazat

Pokud se Vám článek líbil, napište mi to! Jsem ráda za jakoukoliv zpětnou vazbu, i tu negativní.