čtvrtek 20. dubna 2017

TOP 5 FANTASY BOOKS I'VE EVER READ

Máte rádi fantasy? Já popravdě moc neřeším, jaký žánr čtu, když mě daná kniha baví, tak splnila svůj účel. Avšak fantasy patří k žánrům, které ráda při vybírání nových knih vyhledávám. Mám ráda akci i napětí a pokud si autor knihy vymyslí vlastní svět a popíše jej tak reálně, že mu všechno "sežeru i s navijákem", tak jsem naprosto spokojená. Mám několik oblíbených autorů, kteří píší v tomto žánru, samozřejmě k nim patří C.S.Lewis, J.R.R. Tolkien a hlavně Rick Riordan - ale nedám ani na Sarah J. Maas, jejíž knihy se staly hitem a opravdu si tuto popularitu zaslouží. Všichni známe ono "Nesuď knihu podle obalu" a u fantasy knih je mnohdy opravdu těžké držet se tímto, řekněme, příslovím, protože zejména u fantasy jsou obálky naprosto neodolatelné. 

Pozn.: Knihy/série v tomto seznamu jsou vybrány na základě mých osobních preferencích. 

1.) LETOPISY NARNIE 

Aneb kdo by neznal C.S.Lewise a jeho sedmidílnou sérii Letopisy Narnie. Už je tomu pár let, co jsem sérii naposledy četla, ale dodnes si pamatuji, že na mě udělala opravdu silný dojem. Nejraději mám knihu Čarodějův synovec, která je z chronologického hlediska první dílem sérii. Knihy vs. film → mám ráda obojí... filmy jsem viděla ještě před tím, než jsem se vůbec ke knihám dostala a jako malá jsem je naprosto zbožňovala, hlavně film Lev, čarodějnice a skříň, kde jsem si zamilovala malou Lucinku.

"Narnie...kde žijí mluvící zvířata...kde číhá zlá čarodějnice...kde se chystá zrození nového světa..."


2.) BOHOVÉ OLYMPU

Bylo těžké rozhodnou se mezi sérií Percy Jackson a Bohy Olympu. Mám ráda obě a na Ricka nedám nikdy dopustit, avšak Bohové jsou dle mého názoru více propracovaní a zápletka je o kapánek lepší. A nejoblíbenější díl? Řekla bych, že Znamení Athény, kde se dává do kupy celá parta polobohů a to pravé dobrodružství plné zatáček a hrbolů teprve začíná.


"Sedm jich odpoví volání tomu,
svět musí padnout, ať v ohni či hromu. 
S posledním výdechem přísaha drtí,
nepřítel ve zbrani před branou smrti."



3.) SKLENĚNÍ TRŮN 

Již jsem zmiňovala Sarah J. Maas - jejíž knihy se rychle dostaly k mým nejoblíbenějším vůbec. Kickass hlavní hrdinka Celaena má totiž navrch, její charakter a vlastně celý příběh si našel cestičku k mému srdci. Z hlavních hrdinů jsem si sice nemohla nejdříve vybrat, ale nakonec jsem team Jeřáb... I když s Chaolem mi autorka zlomila srdce. A nejoblíbenější díl? Rozhodně Královna stínů. 


"Ať se stane cokoli," řekla teše, "chci ti poděkovat."
Chaol na ni zaujatě pohlédl. "Za co?"
Oči ji pálily, ale dávala to za vinu štiplavému větru a zamrkala, aby potlačila slzy. "Za to, že díky tobě pro mě svoboda něco znamená." 
str. 336  (Skleněný trůn)




4.) HOBIT

Knihu jsem si přečetla až ze zvědavosti, protože filmová trilogii na mě udělala dojem. I když jsem všechny filmy viděla před čtením dvakrát, už bych se na ně nepodívala. Kniha byla stokrát lepší a celkově se mi líbila víc. Ať žije J.R.R. Tolkien a jeho nesmrtelné dílo!

„Ne každé zlato třpytívá se, ne každý, kdo bloudí, je ztracený.“



5.) KOSTIČAS 

Zatím jsem četla dva díly - z plánovaných sedmi. Na knihu jsem byla nalákána díky sloganu, který hlásal, že se jedná o další nesmrtelný příběh jako je Harry Potter. Souhlasím, Kostičas je jedinečnou knihou, ale srovnávat ji s Harrym? To zase ne... V originále vyšel již třetí díl a já doufám, že se ho dočkáme brzy i v češtině, protože než vyjdou všechny díly, to abych s každým novým dávala re-reading!
"Nezapomínejte na smrt - ona na vás taky nezapomíná."


A jaký je Váš seznam pěti nejlepších fantasy knih, které jste kdy četli? 

8 komentářů:

  1. Skvělý článek a výběr :) S tvým výběrem naprosto souhlasím, Pá prstenů, Narnie, Percy Jackson to je srdcovka :) Já bych přidala ještě Eragona a můj objev z poslední doby- Císařovy čepele, a bylo by to dokonalé :) Měj se krásně :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Císařovy čepele mi nic neříkají, ale rozhodně se po knize poohlédnu. Děkuji za tip! :))

      Vymazat
  2. Krásný článek! Já jsem z tvého výběru četla zatím jen tři díly skleněného trůnu.

    OdpovědětVymazat
  3. Narnia ma nikdy nelákala, keďže sme raz zo školy boli na prvý (?) film, ktorý ma v tom čase nejak nezaujal. Na bohov Olympu sa chystám už odkedy som začiatkom roka prečítala Percyho, ale nechcela som sa do toho púšťať hneď a teraz sa mi to toho nejak nechce keďže tých kníh nie je málo a nie sú ani tenké.
    Throne of Glass mám rada, ale zas až tak som tomu neprepadla. Najviac sa mi ale asi páčil zatiaľ posledný diel čo vyšiel v angličtine. Lebo ku koncu som to už konečne začínala hltať aj ja (trochu neskoro :D)

    Hobita mám na poličke vlastne len preto, že bol vo výpredaji, ale určite sa doňho musím jedného dňa pustiť.

    Kostičas teraz všade vidím, ale vlastne ani neviem o čom to je. A keď vidím, koľko kníh to má mať, tak sa do toho teraz ani púšťať nechcem :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kostičas je super série, doufám, že se k ní v budoucnu dostaneš, protože za přečtení rozhodně stojí! :D

      Vymazat
  4. Já četla jen Hobita a pár dílů Narnie :D Ale s výběrem určitě souhlasím :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vážně? Tak to doufám, že se jednou dostaneš i ke zbytku! :D

      Vymazat
  5. Narnii jsem ještě nečetla, což je podle mě celkem ostuda, ale hodlám to brzy napravit. Skleněný trůn mám rozečtený a strašně moc se mi líbí. :)

    OdpovědětVymazat

Pokud se Vám článek líbil, napište mi to! Jsem ráda za jakoukoliv zpětnou vazbu, i tu negativní.